Hoe kan digital signage een winkel verbeteren?

retail

Digital signage wordt vooral in de retail ingezet

Met digital signage wordt een beeldscherm bedoeld waarop een boodschap te zien is. Dit kunnen stilstaande beelden zoals een foto of flyer zijn maar ook bewegende beelden zoals een video.

Digital signage kan een winkel verbeteren door meer verkopen te realiseren. Op het beeldscherm kunnen bijvoorbeeld nieuwe of populaire producten getoond worden die op deze manier onder de aandacht van winkelbezoekers gebracht worden.

Ook kan het medium worden ingezet om aanbiedingen, acties en kortingen te promoten. Het grote voordeel van een digitaal beeldscherm is dat je hier meerdere beelden op vertonen. Hierdoor trek je meer aandacht en is de vertoonde boodschap minder saai om naar te kijken.

Nieuwe of populaire producten onder de aandacht brengen

In een winkel is het altijd moeilijk om bepaalde producten zo goed mogelijk onder de aandacht van winkelbezoekers te brengen. Zo moet bijvoorbeeld goed nagedacht wordt over de positionering van producten in de winkel. Men probeert te bepalen hoe een bezoeker zich na binnenkomst door de winkel heen beweegt en wat hij of zij tijdens de tocht te zien krijgt.

Producten die mensen het meest zullen aanspreken krijgen een prominente plaats in de winkel. De ruimte is echter altijd beperkt en kunnen alsnog gemist worden wanneer de blik van een persoon hier niet opvalt. Digital signage in een winkel kan hierbij helpen.

Een beeldscherm met flitsende beelden zal namelijk heel snel de aandacht trekken. Hierop kunnen dan nieuwe of populaire producen getoond worden waar je als winkeleigenaar graag de ogen op gericht wilt zien.

Aanbiedingen en acties promoten met digital signage

Naast de aanwezigheid van nieuwe en populaire producten die op voorraad zijn wil je als winkel ook graag dat klanten op de hoogte zijn van aanbiedingen en acties die mensen kunnen gebruiken.

Wanneer klanten bijvoorbeeld weten dat zij bij aankoop van een tweede product een korting kunnen krijgen dan zullen zij langer door de winkel lopen om twee producten te vinden die zij graag willen kopen. Opnieuw kan digital signage een rol vervullen om deze doelstelling te bereiken. Als hierin geslaagd wordt zullen de verkopen en daarmee de winkel verbeterd worden.